Lunchconcert / OGNI SORTE DI STRUMENTI

Home events Lunchconcert / OGNI SORTE DI STRUMENTI
Foto: Bart Treuen

Lunchconcert / OGNI SORTE DI STRUMENTI

Tweewekelijks is er een gratis lunchconcert in De Thomas. Klassieke muziek, elke keer door een ander ensemble of muzikant. Op 19 maart treedt op:

Ogni sorte di strumenti

Matilde Aigouy, blokfluit
Simon Prieur-Blanc, sackbut
Rhys Oldham, sackbut
Daphné Franquin, dulciaan
Isabel Negrin Lopez, orgel

Programma

Adam Jarzebski (1590-1649)
– Canzon quarta a quattro voci 
Bartolomeo di Selma y Salaverde (1580-1640)
– Vestiva i colli
– Canzon a 2 tenore
Diomedes Cato (1560-1627)
– Fantasia chromatica
Bartolomeo di Selma y Salaverde (1580-1640)
– Canzon prima a canto e basso
Adam Jarzebski (1590-1649)
– Konisgberga
– Concerto terzo ou autre
– Canzon quinta a quattro voci

U bent welkom vanaf 12:15. Het concert start op 12:30 en duurt een half uur. Een ticket is niet nodig, je kunt gratis binnenlopen.

Over Ogni Sorte di Instrumenti

Daphné Franquin woont in Amsterdam, waar ze historische fagot studeert bij Benny Aghassi. Ze treedt op met verschillende Nederlandse ensembles als Bach collegium den Bosh, Das Neue Mannheimer Orchester en Bachwerkplaats. Ze speelde in verschillende academieorkesten in heel Europa, zoals Collegium Vocale Academy in België (olv Herreweghe) en het Junges Stuttgarter Bach Ensemble in Duitsland (olv Rademann). Ze trad op met internationaal gerenommeerde Europese ensembles als de Nederlandse Bachvereniging, Vox Luminis en B’rock Orchestra.

Mathilde Aigouy begon blokfluit te spelen in de klas van Marc Perbost aan het Palaiseau Conservatorium, waar ze tot 2017 studeerde. Ze studeerde daar ook trombone bij Coralie Parisis. Na het behalen van haar DEM in 2020 begon Mathilde aan haar bacheloropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam in de klas van Jorge Isaac. Parallel aan haar muziekstudie studeerde Mathilde musicologie aan de Sorbonne Universiteit, waar ze in 2019 een bachelordiploma behaalde en in 2021 een onderzoeksmasterdiploma met eerste klas onderscheiding. Ze is nu contractueel doctoraalstudent aan de Sorbonne Universiteit
en aan het Musicologisch Onderzoeksinstituut onder leiding van Théodora Psychoyou.

Rhys Oldham is een bastrombonist uit Sydney, Australië, momenteel gevestigd in Amsterdam. Rhys begon zijn bachelorstudie aan het Sydney Conservatorium of Music in 2016. Hij had de kans om zowel zijn vaardigheden als waardering voor kamermuziekuitvoeringen te ontwikkelen. Rhys haalde zijn Bachelordiploma in 2020 en in hetzelfde jaar begon hij met een Masteropleiding. Tijdens zijn masterstudie bastrombone aan het Conservatorium van Amsterdam bij Remko de Jager begon Rhys zijn reis naar historische uitvoeringspraktijken op de tenor- en bas baroktrombone. Rhys heeft sindsdien opgetreden met het Orkest van de Achttiende Eeuw en de Australian Brandenburg Orchestra op bas-baroktrombone.

Yung-Hsu Shih, geboren in Taipei, Taiwan op 12 maart 2000, ontdekte zijn liefde voor de trombone op 12-jarige leeftijd onder leiding van Shyanjer Lee. Gedreven door zijn toewijding aan de muziek behaalde Yung-Hsu een bachelordiploma klassieke trombone aan het Conservatorium van Amsterdam, waar hij studeerde onder gerenommeerde mentoren als Jorgen van Rijen, Pierre Volders en Remko de Jager. Momenteel volgt hij een masteropleiding gespecialiseerd in baroktrombode onder leiding van Joren Elsen aan het Conservatorium van Amsterdam.

Isabel Negrín begon haar pianostudie op 8-jarige leeftijd aan het Conservatorium van Valladolid (Spanje). Later voltooide ze een graad in scheikunde aan de Universiteit van Valladolid, waar ze zich als zangeres en collaboratief pianiste bij verschillende koren aansloot. In 2011 werkte ze af en toe samen met het oudemuziekensemble Il Gentil Lauro, waardoor ze haar eerste klavecimbellessen kreeg bij Ignacio Renedo (Valladolid) en bij Ignacio Prego (New York). Later studeerde ze af in klavecimbeluitvoering aan de UNAM Muziekfaculteit van Mexico, in de klas van Norma García González. Ze kreeg begeleiding van onder meer Francesco Corti, Pieter-Jan Belder, en Franco Pavan. In 2020 werd ze uitgenodigd om als continuospeler samen te werken bij de Academia of música antigua van UNAM. Sinds 2021 studeert ze aan het Conservatorium van Amsterdam bij Kris Verhelst (basso continuo) en Menno van Delft (klavecimbel).

Datum

19 mrt 2024

Tijd

12:30 - 13:00