Cement no.6: Martha Skye Murphy + Oï les Ox
ENGLISH BELOW
Met een unieke en pure pianoversie van haar veelgeprezen debuutalbum ‘Um’ reageert Martha Skye Murphy op de brutalistische architectuur van de Thomaskerk. Haar intieme en theatrale album combineert veldopnames en een breed scala aan klassieke vocalen. De show is geïnspireerd op pinksterdiensten en plaatst het publiek zorgvuldig in een rituele ervaring. Voor haar optreden laat zij zich inspireren door pentecostale rituelen en positioneert het publiek voor een rituele ervaring.
Oï les Ox presenteert J’ai 60 caractères: een 5-kanaals werk met 3 zelfgemaakte draadloze speakers. Hiermee creëert ze een omgeving van verstrengelde systemen die met elkaar communiceren – een netwerk vol verstoringen. Door de geluidsbronnen te vermenigvuldigen, raakt de luisteraar afgeleid en worden meerdere inhoudelijke lagen over elkaar gelegd. Dit leidt tot momenten van glossolalische polyfonie waarin de luisteraar zelf kiest waarop te focussen. Ze gebruikt draadloze streamingtools om talrijke bronnen te verzenden en heruit te zenden, verspreid door de ruimte. Door te spelen met effecten, feedback en de aarzeling tussen vooraf geschreven en spontaan gegenereerde geluiden, vormt en herschrijft ze het werk continu. Met een netwerk van speakers die geluid op meerdere punten verspreiden, haar stem en beweging door de ruimte, transformeert ze de kerk tot een nieuw auditief en visueel landschap.
Responding to the proto-brutalist architecture of the church, Martha Skye Murphy will be performing a unique and raw piano rendition of her acclaimed debut album ‘Um’. This confessional record uses field recordings and a broad range of classical vocals to create music which is as theatrical as it is intimate. The show will draw on pentecostal services, carefully positioning the audience for a ritualistic experience.
Oï les Ox will present J’ai 60 caractères: a 5-channel piece with 3 self-crafted wireless speakers. Creating an environment of tangled systems that play together–a communication network with numerous interferences. By multiplying the sources, she confuses the listener’s attention and superimposes several contents present. With occurrences of glossolalic polyphony in which the listener chooses where to put their focus. She uses wireless streaming tools to transmit and retransmit numerous sources that are scattered in the space. She plays with effects, feedback, and the hesitation between what is already written or generated instantly, writing itself. By using light structures, easily dismantled, by installing a network of speakers to broadcast sound to several points, by using voice and moving around, she shapes and modifies the church.